خانه ای در انتظار مرگ
معماری
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:39 :: نويسنده : محمد
ene5m87po9318zno75o.jpg

فضای داخلی دارای کف و سقف چوبی است که با پارتیشن V شکل تقسیم شده است.دیوارهای داخلی بوسیلۀ شکاف هایی علامتگذاری شده اند که در راستای پنجره های خارجی هستند.

 
bv7f3p0b3bejf7v0rshb.jpg

5msknhyce3mwpknr2vj9.jpg


کارفرمای خانۀ در انتظار مرگ میگوید: "من 15 سال دیگر خواهم مرد و این خانه در انتظار آن مرگ خواهد بود. من میخواهم عمر این ساختمان 15 سال باشد وبرای رسیدن به این منظور، یک ساختمان کوچک هم، کافی است". او میگوید"من آن مکان را پیدا کرده ام." قطعه زمینی در شبه جزیره که رو بسوی شر ق دارد و از آن خرسندم که این زمین رو به مشرق است. من از غروب متنفرم. او اعتقاد دارد که در غروب نخواهد مرد و لحظۀ مرگ او طلوع خواهد بود.اوبه سخنانش ادامه میدهد که:" وقتی آخرین لحظات حیاتم میرسد من رو بسمت دریاو رهسپار بر کشتی رو بسمت مرگ خواهم بود . این این زمانی خواهد بود که بعد از مرگ من آشکار می شود." این همۀ مواردی بود که کارفرما خواستار بود. منظرۀ زیبا و باشکوه دریا در شرق، جایی که خورشید طلوع میکند. این زمینی بود که کارفرما انتخاب کرده بود که آخرین سالهای زندگی اش را در آن بگذراند. 

 

0xwokybxnkeh5f1t7tp.jpg


 آن مقیاسی که بعنوان منظره از دریا درنظرگرفته ایم؛ شبه جزیره را که در از دوسمت سایت قابل مشاهده است، دربرمیگیرد. چهار متر مسیر خاکی و شنی در مقابل سایت قرار دارد. در طرف دیگر جاده پارک گلفی قرار گرفته است که در انجا تعدادی از همسایه های سالخورده از اوقات فراغتشان لذت میبرند . پشت دیوار موج شکن ساحل قرار دارد. اگر این خانه خانه ای استاندارد بود، می بایست دریا به سختی از سایت خانه مشاهده میشد. هرچند جزر و مد دریا در هرفصل و هر زمان متغیر است، اما سایت خانه با امواج دریا 150 متر فاصله دارد. 


6qwfxl2so8uxjlxhk5s.jpg

کف ساختمان در ارتفاع تقریباً 6.8 متر از سطح افق قراردارد، که این فاصله براساس استاندارد مشاهده امواج دریا، با ناظر نشسته درمقابل منظره ، انتخاب شده است.

 

m7blcx7zxx1a1lgra36j.jpg


کارفرما به  معمار گفته بود: "کف خانه باید در سطح بالایی قرار داشته باشد و شما بهترین معمار برای انجام چنین کاری هستی." جایی که سایت قرارداده شده است، خط ساحل فراتر از حوزۀ این نقشۀ گرد قرار گرفته است. این نقشۀ گرد ،ناحیۀ فعالیت ما در ژاپن را شامل میشود. 

42z2jumsjto04sti0y24.jpg

این پروژه ما را به منطقه ی ساحلی انسوی حوزه ی کوه سوزوکا و مسیل (دره تنگ) ایزه پنیسولا برد، که از مرزهای این دایره عبور می کند تلالو نور صبحگاهی از طریق پنجره های چند ضلعی در فضا پخش می شود.و همانا که تمامی ساختمان از طریق همپوشانی پنجرها و تراکم نور و سایه ها، صبحگاه را تسبیح میگوید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • gps ماشین ردیاب
  • دیلایت فابریک
  • جلو پنجره لیفان ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectur.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 6088
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1